Søndagskurset ”Bedre søvn – forstå din søvn og giv den medvind”.

I perioder, hvor du enten ikke kan sove, eller hvor du ikke har mulighed for at sove tilstrækkeligt, kan det være en god hjælp at kende de fire søvntrin, der baner vejen til søvnens rytmiske faser igennem nattetimerne.

Først og fremmest skal du ned i hjernegear. Tankerne benytter sig af de hurtige Beta-hjernebølger, og al den stund du prøver at regne ud, hvordan du kan komme af med tankerne, er du jo i gang med at aktivere Beta-bølgerne og give tankestrømmene rigtig megen medvind.

Muligheden for at dæmpe det svingningstempo, som tankerne fungerer igennem, er at bringe fokus og opmærksomhed til de områder i kroppen, der kan åbne til de rolige Alfa-hjernebølger og i blide bevægelser få formindsket presset omkring hovedet, nakken og hele rygområdet.

Alfa-hjernebølgerne er for lave til, at tankestrømmene kan holde sig i gang, men optimale for at glide ud af tanker og ind i en mere neutral hjernetilstand, der bl.a. fungerer som en indgang til søvnen.

Er det vores intention at falde i søvn, vil vi glide videre til døs, let søvn, dyb søvn og drømmesøvn, og er det vores intention at få kontakt til en større indre klarhed, som i meditation, vil vi komme videre til dette. Er det vores intention at forbinde vores opmærksomhed til sansningen og kroppens sprog, vil vi komme videre ind i mindfulness-tilstande.

Igennem dagen arbejder vi med den ro og afslapning i kroppen, der er så vigtig for at kunne lade nervesystemets søvnarbejde foregå glidende og uden afbrydelser.

Dagen følger en manual med inspirationer til billeder og ord, der støtter din nattesøvn, og bevægelser der støtter din søvndybde.

Dette éndags-kursus afholdes søndag d. 5/4, d. 7/6 og d. 8/11, kl. 10–18.

Pris: kr. 1.500,-.

Tilmelding: Send en mail til mail@hennyklindt.dk.